Nog 6 dagen en dan... Lelystad! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Nynke Vellinga - WaarBenJij.nu Nog 6 dagen en dan... Lelystad! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Nynke Vellinga - WaarBenJij.nu

Nog 6 dagen en dan... Lelystad!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nynke

31 Maart 2010 | Nederland, Utrecht

Bijna iedereen weet het al, maar voor degenen die het nog niet weten: over zes dagen zou mijn eerste werkdag in Kopenhagen beginnen. ‘Zou beginnen’?, ja, zou beginnen, want die eerste werkdag begint waarschijnlijk pas over een maand. Waarom dan toch dit reisverslag? Omdat ik in plaats van Kopenhagen over zes dagen naar Lelystad ga en daarvan wil natuurlijk ook iedereen weten hoe het is!
En dan nu even serieus: dinsdag 6 april wordt ik in het Zuiderzeeziekenhuis van Lelystad opgenomen om mijn galblaas te laten verwijderen. De afgelopen twee maanden ben ik veel ziek geweest en heb ik veel last van buikpijn en rugpijn gehad en een bezoekje aan de dokter en aan het echoapparaat wezen uit dat ik last heb van galstenen. Nou is dat iets wat ongeveer een kwart van de mensen heeft, dus niet zo’n probleem, maar bij mij zijn de steentjes heel klein en is het ook veel gruis. Dat spul gaat in het buisje richting darm zitten en kan daar ontstekingen veroorzaken en houdt de gal tegen die je nodig hebt om vet te verteren. Gevolg: buikpijn en moeite hebben met eten van vette maaltijden. Omdat galstenen echt een typische oude dikke mensenkwaal is en ik er toch last van heb, denken de dokters dat het beter is mijn galblaas te verwijderen om ontstekingen en overige problemen in de toekomst te voorkomen. Niet schrikken, je galblaas is een orgaan waar je prima zonder kan, in mijn geval zelfs beter zonder dan met.
Dinsdag wordt ik dus opgenomen en geopereerd in het ziekenhuis. Woensdag mag ik naar alle waarschijnlijkheid alweer naar huis en dan moet ik nog herstellen. Omdat je met één of twee dagen wel weer rondloopt, maar nog niet in staat bent om hele dagen te werken, heb ik mijn stage in Denemarken een maand uitgesteld. Tot mei zullen jullie het dus moeten doen met reisverslagen van Lelystad (speciaal van het Medisch Centrum daar) en Dronten (speciaal van het huis van mijn ouders en de typisch Nederlandse omstandigheden waar die zich in bevinden). Je moet maar zo denken: als je in Afrika of China had gewoond, had je het ongelooflijk interessant gevonden om te lezen hoe het er in een modern westers land als Nederland aan toe gaat!
Voor de mensen die een kaartje willen sturen: dat mag, maar ik woon niet meer in Utrecht want die kamer is onderverhuurd. Kaartjes ontvangen in Dronten is natuurlijk super, mail of bel even voor het adres, want dan hoef ik het niet op internet te zetten.

  • 01 Februari 2010 - 23:52

    Mathilde:

    Nou, je eerste berichtje! En je bent al verder dan ik, omdat je hebt ingevuld welke landen je allemaal hebt bezocht ;) groetjes!

  • 31 Maart 2010 - 09:54

    Evelien Lantman:

    oeh! dan kunnen we samen een wij-gaan-naar-het-buitenland-feestje geven! (en nee, ik had nog geen e-mail gekregen..)
    Alvast succes met je (gebrek aan) galblaas, maar waarschijnlijk kom je voor die tijd nog wel eens naar Utrecht?
    groetjes!

  • 31 Maart 2010 - 10:20

    Jildau:

    Hoi Nynkje! Ik had je belletje gemist gister maar probeer het straks nog wel een keer.. Had al van papa gehoord dat ze je gaan open snijden! Eng hoor, als je Kokijn weer wilt lenen moet je even laten weten!

    Ik ben heel benieuwd naar al je avonturen in Lelystad en in Dronten! Lijkt me echt fantastisch om een keer heen te gaan, wie weet kom ik je wel een keer opzoeken!!

    Groetjes van je liefste kleine zusje xxx

  • 31 Maart 2010 - 19:20

    Judith:

    Ja joh, doe maar zo! Ik dacht echt dat je voor bijzondere reisverhalen naar de andere kant van de wereld moet vliegen, maar jij gaat dus het tegendeel bewijzen!
    Heel veel sterkte meis, en gelukkig heb je je stage in Denemarken om naar uit te kijken!
    Laat je lekker verwennen thuis!
    x Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Stage in Denemarken

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2010

De Dannebrog

02 Oktober 2010

(Niet) leuk in Denemarken

22 September 2010

Fietsen in Denemarken

04 September 2010

Het wilde westen

21 Augustus 2010

Mysteries in Denemarken
Nynke

Actief sinds 01 Feb. 2010
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 52453

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 31 Oktober 2010

Stage in Denemarken

Landen bezocht: