Weer beter! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Nynke Vellinga - WaarBenJij.nu Weer beter! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Nynke Vellinga - WaarBenJij.nu

Weer beter!

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg Nynke

17 April 2010 | Nederland, Dronten

Hier dan de laatste update van mij in Nederland. En gelukkig goed nieuws om te melden: gisteren ben ik weer naar het ziekenhuis geweest voor een nacontrole en de dokter heeft mij helemaal beter verklaard! Het was een ceremonieel gesprekje van nog geen twee minuten, maar ik heb wél foto’s van de operatie gezien, van mijn eigen binnenkant! Die is vanzelf minstens zo mooi als de buitenkant en vooral heel rood. Het was één grote bende vleesjes en de dokter wees van alles aan op de foto’s maar ik zag het niet echt. Wat ik wel zag was dat ze eerst een heleboel opzij moesten duwen voordat ze er goed bij konden en op één van de foto’s zag je ook een tang, heel gaaf. De dokter keek even naar mijn buik en was heel tevreden en hij zei dat ze mijn galblaas nog onder de microscoop hadden gelegd (dat doen ze met alles wat ze uit iemand halen) en dat ze daar niks raars hadden gevonden.
Een zuster heeft nog alle losse hechtdraadjes die uit mij staken weggeknipt en meteen zien de littekens er een stuk beter uit, geen plooien en kuiltjes meer. De stukjes hechtdraad die nog in mij zitten worden in de loop van de tijd vanzelf afgebroken. Je kan nu al zien dat de littekens heel mooi worden en dat je er later bijna niks meer van gaat zien.
Ondertussen kan ik in het dagelijks leven ook weer bijna alles. Alleen zware dingen (tillen, band oppompen) gaan nog niet zo best en ook als ik veel moet lopen krijg ik snel last van mijn buikspieren en mijn rug. Lachen kan gelukkig wel weer een beetje en niezen doet ook niet heel ontzettend veel pijn meer.
Nog twee weken vakantie vieren in het mooie landelijke en rustige Dronten waar ik mijn moeder ga vervelen (vader komt twee dagen later terug uit Rome dan gepland, met de trein). Mijn volgende update komt uit Kopenhagen, als ik daar aan mijn stage begonnen ben!

  • 17 April 2010 - 14:37

    Nienke Lantman:

    Beterschap voor de resterende pijntjes, en nou nog vakantie vieren ook. Wat zul jij uitgerust op stap gaan! : )
    Groetjes, Nienke.

  • 17 April 2010 - 18:14

    Harm Jan:

    Hey,

    Fijn dat alles zo goed is gegaan. En vet dat je je eigen binnenkant hebt gezien:P Veel plezier nog in het schitterende Dronten!

  • 18 April 2010 - 02:03

    Judith:

    He Nyn, Fijn om te horen dat je weer beter bent, en hopelijk gaat je litteken niet helemaal weg, want je kan er de rest van je leven natuurlijk allemaal vette verhalen over bedenken, haha! Succes met je stage, hoop snel meer te lezen op je blog! Dikke kus uit Nieuw Zeeland (nog even!)!

  • 19 April 2010 - 08:56

    Marjolijn:

    Hey Nynke,
    Fijn dat je alweer een beetje bent opgeknapt!! Geniet er nog maar even van in Dronten!
    Groetjes Lijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Stage in Denemarken

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2010

De Dannebrog

02 Oktober 2010

(Niet) leuk in Denemarken

22 September 2010

Fietsen in Denemarken

04 September 2010

Het wilde westen

21 Augustus 2010

Mysteries in Denemarken
Nynke

Actief sinds 01 Feb. 2010
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 52460

Voorgaande reizen:

01 Mei 2010 - 31 Oktober 2010

Stage in Denemarken

Landen bezocht: